Znajomość angielskiego staje się kluczową umiejętnością dla specjalistów od obsługi klienta, pozwalając na płynne zarządzanie zapytaniami z różnych części świata. Rozwój technologii i łatwość komunikacji międzynarodowej przeobraziły sposób, w jaki firmy obsługują klientów zagranicznych w języku angielskim.
W dobie, gdzie mamy dostęp do wszelakich translatorów, sztucznej inteligencji i ogromu wiedzy na wyciągnięcie ręki – jedyną barierą w podjęciu pracy jest pewność swoich umiejętności związanych z językiem angielskim – a konkretnie – język angielski biznesowy.
Rola języka angielskiego w obsłudze klientów
Język angielski ułatwia międzynarodową komunikację i pomaga budować pozytywne relacje z klientami z różnych kultur. Jest narzędziem umożliwiającym efektywną obsługę zapytań i problemów klientów w skali globu.
To dzięki dostępowi do Internetu i językowi angielskiemu możemy porozumiewać się z ogromną ilością osób bez żadnych barier. Możemy odpowiadać na potrzeby użytkowników z całego świata w zaledwie kilka chwil, a to zdecydowanie pomoże zbudować wizerunek eksperta, któremu można zaufać i powierzyć swoje pieniądze.
Nauka angielskiego dla komunikacji biznesowej
Znajomość specjalistycznego żargonu biznesowego w języku angielskim to krok w stronę zrozumienia potrzeb klienta i skuteczne przedstawianie rozwiązań. Nauka języka angielskiego jest procesem, o którym trudno powiedzieć, że został zakończony. W końcu nie sposób przerobić i zapamiętać wszystkie zwroty w branży – tym bardziej jeśli mówimy o nowych technologiach, gdzie zmiany zachodzą zdecydowanie szybciej niż w pozostałych branżach.
Warto poprawiać swoje umiejętności językowe, tak by cały czas oferować najwyższy poziom obsługi klienta. Lepsze odpowiadanie na potrzeby klientów pozwoli zbudować zaufanie i polecenia, do których normalnie nie bylibyśmy w stanie dotrzeć, a to z kolei może mieć wpływ na cały biznes.
Platforma e-learningowa na dollarenglish.pl stanowi znakomite wsparcie w tym kontekście.
Chcesz rozwinąć swoją firmę w języku angielskim?
Firma to nie tylko obsługa klienta. Pracuje w niej dużo więcej osób, które swoją specjalistyczną pracą pomagają osiągnąć efekt. Sprawdź pozostałe dziedziny biznesu, które potrzebują kontaktu z klientem, a co z tym związane – języka angielskiego:
Skuteczna obsługa klienta w języku angielskim
Znajomość języka i kultury kraju, z którego pochodzi klient jest nieoceniona w jakości obsługi klienta. Język angielski staje się więc mostem, który łączy różnice kulturowe i sprzyja lepszemu zrozumieniu.
Bogate słownictwo i stosowanie zasad gramatycznych pokazuje rozmówcy, że jesteśmy odpowiednią osobą, która zrozumie potrzeby, potrafi zadać odpowiednie pytania (lepiej dopasować rozwiązanie) i zaproponować rozwiązanie, by rozwiązać potencjalny problem. Taka obsługa klientów zagranicznych po angielsku jest zdecydowanym plusem w porównaniu do konkurencji.
Słownictwo w obsłudze klienta po angielsku
W obsłudze klienta po angielsku wykorzystuje się słownictwo i zwroty, które są uniwersalne, bez względu na branżę. Warto je poznać chcąc podjąć pracę związaną z prowadzeniem biznesowych rozmów po angielsku:
- refund – zwrot pieniędzy
- warranty – gwarancja
- inquiry – zapytanie
- complaint – reklamacja
- customer satisfaction – zadowolenie klienta
- feedback – opinia
- online support – wsparcie online
- terms and conditions – warunki użytkowania
- privacy policy – polityka prywatności
- return policy – polityka zwrotów
Zwroty w obsłudze klienta po angielsku
Znając już podstawowe słownictwo w zakresie obsługi klienta, warto wzbogacić je o najpopularniejsze zwroty, które zdecydowanie poprawią komunikację z klientem, przykładem takich zwrotów mogą być:
- How may I assist you? – W czym mogę pomóc?
- We apologize for any inconvenience. – Przepraszamy za wszelkie niedogodności.
- Thank you for your patience. – Dziękujemy za cierpliwość.
- How can I resolve this issue for you? – Jak mogę rozwiązać ten problem?
- Could you please provide more details? – Czy mógłbyś podać więcej szczegółów?
- I understand your concern. – Rozumiem Pańskie/Pani zmartwienie.
- Let me check that for you. – Potrzebuję to sprawdzić.
- We appreciate your feedback. – Doceniamy twoją opinię.
- Please hold while I look into this – Proszę poczekać, sprawdzam to.
- I will forward your request to the relevant department. – Przekażę Pańskie/Pani zgłoszenie do odpowiedniego działu.
Doskonalenie angielskiego w obsłudze klienta
Regularna praktyka i nauka specjalistycznego słownictwa poprawiają płynność komunikacji. Szkolenia i kursy językowe jak na dollarenglish.pl są inwestycją w rozwój osobisty i zawodowy pracowników. Poprawa słownictwa i wachlarza zwrotów po angielsku, w kwestii obsługi klienta z pewnością znajdzie swoje odzwierciedlenie w codziennej pracy specjalistów.
Poprzez doskonalenie umiejętności językowych jesteśmy w stanie lepiej rozumieć z jakim problemem zwraca się do nas klient. Ponadto prowadzenie rozmów z zagranicznymi klientami nie skupia się wtedy na doborze prawidłowych słów i zwrotów, a przychodzi płynnie i pozwala na bardziej nieformalną komunikację. W takim przypadku często więź pomiędzy klientem, a osobą która go obsługuje jest zdecydowanie silniejsza, poprawia zaufanie.
Jak poprawić język angielski w obsłudze klienta
Angażowanie się w codzienną praktykę językową, korzystanie z aplikacji do nauki języków, platformach e-learningowych czy uczestnictwo w warsztatach to idealna odpowiedź na poprawę umiejętności językowych.
Jednak najważniejsze w poprawie języka jest to, aby codziennie wykonać swoją praktykę językową. Aby poznać język angielski i jego biznesową formę możesz skorzystać z naszego kursu, który pomoże Ci wejść do świata biznesu zagranicznego. Dalszy rozwój komunikacji w anglojęzycznej obsłudze klienta jest mocno uzależniony od praktyki i chęci. W naszym kursie zdobędziesz solidny fundament, by zacząć pewnie pracować, dalszy rozwój będzie jednak odpowiedzią na Twoje pytania: W którą stronę chcesz iść?
Podsumowanie treści
Opanowanie języka angielskiego w obszarze obsługi klienta to klucz do międzynarodowego sukcesu. Poprzez ciągłe doskonalenie językowe, pracownicy mogą nie tylko lepiej rozumieć potrzeby klientów, ale też efektywniej na nie reagować, co przekłada się na zadowolenie z usług i budowanie długotrwałych relacji.